Description of anxiety in second semester dental students of UNIANDES
Keywords:
Anxiety, college, disorder, Hamilton Scale, studentsAbstract
Introduction: Anxiety can manifest itself in various forms, such as stress, insomnia, fatigue, and difficulty concentrating, which can negatively affect students' academic performance.
Objective: To describe anxiety in second semester dental students of UNIANDES.
Methods: This was a descriptive, prospective, observational, descriptive, and cross-sectional research study. Interviews and surveys were carried out with 40 university students to describe their anxiety.
Results: People who showed anxiety in the warning signs accepted to suffer from anxiety, but at the same time they have responded almost unanimously that they have not felt the support from UNIANDES, at the time of experiencing anxious episodes even assuring that they were not aware that there is a psychological department, in the same way they have given their reason to the reason that it would be a benefit to promote the activity of recognition and accompaniment of cases by the university for this type of cases.
Conclusions: It was demonstrated the need to promote the detection of anxiety cases, as well as their control and accompaniment, beyond having a psychology department. It is important that more research be conducted in this area to better understand the particularities of anxiety in university students and to develop effective interventions to help them manage their anxiety. Therefore, the authors of this study make several suggestions in this regard.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes: Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons (CC-BY-NC 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista. Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista. Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Como Revista Cubana de Investigaciones Biomédicas forma parte de la red SciELO, una vez los artículos sean aceptados para entrar al proceso editorial (revisión), estos pueden ser depositados por parte de los autores, si estan de acuerdo, en SciELO preprints, siendo actualizados por los autores al concluir el proceso de revisión y las pruebas de maquetación.