Relationship between emotional regulation strategies and attachment styles
Keywords:
emotional regulation strategies, attachment styles, college nursing students, mental health, cognitive reappraisal.Abstract
Introduction: Adolescence emerges as a critical period for the development and prevention of emotional skills.
Objective: The objective of the study was to relate emotional regulation strategies with attachment styles in university nursing students in the city of Ambato, Ecuador.
Methods: This was a relational, prospective, observational, analytical and cross-sectional study. The sample consisted of 135 university nursing students. Emotional regulation was assessed by means of the Emotional Regulation Questionnaire, version adapted to Ecuador. Attachment style was assessed with the original Spanish reduced version of the Cartes questionnaire (Modéles Individuelles de relations).
Results: Analyses showed that 54.8 % of the participants were between 21 and 23 years old, 81.5 % were single and 71.1 % did not use substances. Using Pearson and Spearman correlations, it was found that secure attachment was positively associated with cognitive reappraisal (r=0.409, p<0.01), while preoccupied and avoidant attachment were related to greater use of emotional suppression (r=0.405 and r=0.374, p<0.01 respectively). These results suggest that secure, preoccupied and avoidant attachment styles correlate significantly with the emotional regulation strategies of cognitive reappraisal and emotional suppression in college students.
Conclusions: At a 95 % confidence level, the results support that attachment styles are associated and correlated with the forms of emotional regulation employed by student participants in the study.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes: Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons (CC-BY-NC 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista. Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista. Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Como Revista Cubana de Investigaciones Biomédicas forma parte de la red SciELO, una vez los artículos sean aceptados para entrar al proceso editorial (revisión), estos pueden ser depositados por parte de los autores, si estan de acuerdo, en SciELO preprints, siendo actualizados por los autores al concluir el proceso de revisión y las pruebas de maquetación.
