Stress and anxiety during hospital internships in 3-7 level nursing students
Keywords:
stress, anxiety, nursing students, hospital practices, performanceAbstract
This work highlights the need to investigate the levels of stress and anxiety in 3-7 level nursing students during hospital internships. The study sample is made up of 121 students from the Faculty of Medical Sciences of the Regional Autonomous University of the Andes “Uniandes”. The results revealed a significant percentage of students with high stress and anxiety during the practices. High levels of stress and anxiety in nursing students have relevant implications that extend beyond the university context. The results are useful for analysis in the university environment and as a guide to plan new innovative strategies. Objective: Analyze the levels of stress and anxiety in students in the 3-7th semester of the nursing career in hospital practices at the Regional Autonomous University of the Andes “Uniandes” methods: Descriptive observational. Conclusion: hospital practices in nursing students are very important for their professional training and facing stress and anxiety every day is a challenge that they must overcome so that their future as future nursing professional’s health is not affected. In this way, it is important that strategies be designed and measures implemented to reduce the risk of developing stress in hospital practices in order to avoid consequences on the emotional well-being and mental health of students that affect their academic performance.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes: Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons (CC-BY-NC 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista. Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista. Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Como Revista Cubana de Investigaciones Biomédicas forma parte de la red SciELO, una vez los artículos sean aceptados para entrar al proceso editorial (revisión), estos pueden ser depositados por parte de los autores, si estan de acuerdo, en SciELO preprints, siendo actualizados por los autores al concluir el proceso de revisión y las pruebas de maquetación.
