Accelerating online education and educational technology in the COVID-19 era: implications for the future of higher education
Keywords:
Online education, Educative technology, COVID-19, Higher education.Abstract
Introduction: This research focuses on evaluating the experience of students from technological higher education institutions in the city of Quito during the transition to online education due to the COVID-19 pandemic.
Methods: The study involved 48 students from five institutions during the period from April to July 2023. Descriptive statistics and correlations were employed to analyze students' perceptions in various aspects of online education.
Results: The results highlight an overall high satisfaction of students with online classes, evidenced by an average score of 4.375 in the 'Level of satisfaction with online classes during the COVID-19 pandemic.' The quality of didactic material received the highest score (4.417), indicating that educational resources were perceived as clear and beneficial. Likewise, there was notable satisfaction with the provided technical support (Mean = 4.375). The correlation analysis revealed a significant positive connection between satisfaction with online classes and the ease of technology use (r=0.773), emphasizing the importance of the accessibility and usability of online platforms for student satisfaction.
Conclusions: These findings suggest that online education has been well-received by students in technological higher education in Quito, highlighting areas of success and indicating key aspects for improving future implementations of online education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes: Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons (CC-BY-NC 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista. Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista. Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Como Revista Cubana de Investigaciones Biomédicas forma parte de la red SciELO, una vez los artículos sean aceptados para entrar al proceso editorial (revisión), estos pueden ser depositados por parte de los autores, si estan de acuerdo, en SciELO preprints, siendo actualizados por los autores al concluir el proceso de revisión y las pruebas de maquetación.
